baner candyweb
agencja public relations

Czym zajmuje się agencja PR?

Public Relations to element promocji lub też działania, które mają na względzie ustanowienie czy też utrzymanie jak najlepszych stosunków firmy z otoczeniem. PR to także budowanie wizerunku firmy i zdobywanie dla niej wiarygodności i przychylności. Czym więc zajmuje się agencja PR? Przeczytaj artykuł i sprawdź sam.

Spis treści:

  • Co to jest agencja Public Relations?
  • Co należy do działań agencji PR?
  • Podstawowy plan w działaniach PR
  • Różnice między PR, a reklamą
  • Podsumowanie dotyczące tematu agencji PR

Co to jest agencja Public Relations?

Agencja PR to firma, do której należy szereg różnych działań. Związane są one przede wszystkim z budowaniem zaufania czy też z rozpoznawalnością marki. Agencje Public Relations reprezentują markę w Internecie, m.in. w mediach społecznościowych. Ale nie tylko. Można do nich zaliczyć również działania tradycyjnej reklamy, czyli takie, które są umieszczone przykładowo w gazetach lub ulotkach. Ważną kwestią jest również to, że agencje PR można podzielić na różne grupy. Dlatego można spotkać agencje PR, które zajmują się tylko jedną, poszczególną dziedziną. A dobra znajomość jednej specjalności może prowadzić do tworzenia skutecznych kampanii.

Co należy do działań agencji PR?

Do typowych działań agencji PR należy:

  • opracowywanie strategii tworzenia pozytywnego wizerunku firmy,
  • opracowywanie odpowiedniego programu działań związanych z tworzeniem wizerunku firmy na rynku,
  • prowadzenie kampanii PR,
  • przygotowywanie środków PR, m.in. przygotowywanie filmów wideo o firmie,
  • doradztwo w budowaniu prestiżu firmy na rynku,
  • pośrednictwo pomiędzy firmą, a środkami przekazu,
  • badanie skutków działań Public Relations.

Podstawowy plan w działaniach PR

Po pierwsze powinno napisać się kilka zdań o samej firmie. To kim jesteś, a także czym się zajmujesz. Będzie to Twoją uniwersalną wizytówką. Należy jednak pamiętać, że taki opis powinien być sporządzony w prostym do zrozumienia języku, a także powinien posiadać w sobie coś wyróżniającego.

Po drugie ulotka lub folder. Taki materiał powinien opowiadać o firmie, zawierać dane kontaktowe i pokazywać dokonania związane z Twoją działalnością.

Strona internetowa to kolejne bardzo ważne narzędzie, które pozwala na bieżące przekazywanie informacji, a także na utrzymywanie kontaktu z otoczeniem.

Różnice między PR, a reklamą

  • PR promuje nadawcę, a nie produkt bądź usługę;
  • działania PR są inwestycją długoterminową, ponieważ strategia budowania marki planowana jest z kilkuletnim wyprzedzeniem;
  • efektywność PR jest trudniej zmierzyć niż reklamę.

Podsumowanie dotyczące tematu agencji PR

Wizerunek firmy to podstawowe zadanie agencji Public Relations. Jednak oprócz tego do jej zadań należy również prowadzenie profili w mediach społecznościowych czy też tworzenie samych materiałów promocyjnych. W agencjach PR pracują sami profesjonaliści, dlatego jeśli chciałbyś zwiększyć swój wizerunek lub zbudowanie świadomości o swojej marce, to powinieneś z takiej pomocy skorzystać.